Direktlänk till inlägg 21 november 2014

Hur kan det gå så långt ?

Av Mats Öhman - 21 november 2014 15:51

För en tid sedan blev en chaufför på ett större taxibolag i Öresundsregionen avskedad med omedelbar verkan. Detta efter att han felaktigt debiterat taxibolagets kunder på ett stort belopp. Den aktuella chauffören hade inga problem att få arbete på ett konkurrerande bolag , då han uppgivit att han varit taxiåkare istället för anställd taxichaufför. Således så brydde sig den nya arbetsgivaren inte sig om att kolla referenser . För chaufförens egen skull hoppas jag att han lärt sig en läxa och inte gör om samma misstag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Öhman - 10 oktober 2021 17:34

Var ett tag sedan jag skrev här. Sedan 7 April 2020 har jag varit arbetslös. Det är lång tid och det tär på både psyke och ekonomi. Nu till dagens ämne kärlek. Den 1:e oktober 2019 flyttade jag och mitt tidigare ex isär. Vi var särbo fram till 19...

Av Mats Öhman - 29 juli 2020 21:42

Har varit arbetslös i Coronakrisen i snart 4 månader. Däremot har jag bara kunnat söka jobb normalt i en månad. Detta på grund att jag haft en överhängande risk att bli av med mitt körkort. Jag har under åren 2017-2019 haft ovanligt många fortkörning...

Av Mats Öhman - 1 juni 2020 08:26

Ja, det är en väldigt bra fråga.    Tro det eller ej, men många inom taxi kör idag på ren provision ( ingen garantilön). När vi sedan kommer in i Coronatider tappar taxi 70-80% av intäkterna. Vad händer då med en provisionslön? Ja de flesta räkna...

Av Mats Öhman - 2 augusti 2019 12:40

Ja nu läste rätt. I praktiken så innebär detta att om jag hyrt ut min fyra i andra hand ( under förutsättning att hyresvärden ger sin tillåtelse) så skulle det kunna bli en intäkt på 60000 kr. Månadsavgiften ligget i snitt på 10000 kr. Ja, efter att ...

Av Mats Öhman - 30 maj 2018 19:43

I dagens samhälle blir barn mobbade om föräldrarna inte har ett riktigt jobb. Barn blir mobbade om någon av föräldrarna är annorlunda t ex har något handikapp. Vems ansvar är det då att lära barnen att detta inte är ok,? En del anser att det är ...

Skapa flashcards