Direktlänk till inlägg 13 februari 2016

LIVET HAR SINA TOPPAR OCH DALAR

Av Mats Öhman - 13 februari 2016 18:43

Livet har sina toppar och dalar. Vad är meningeLivet har sina toppar och dalar. Vad är meningen med livet när allting man hoppats på faller samman som ett korthus. Jag har haft det tufft en längre tid. Man upptäcker något som kan vara värt att satsa på, man bygger upp förhoppningar. Men sedan rasar allt samman och av det man hoppats på finns då ingenting kvar. Men det går inte tvinga fram något som inte finns. Det händer oss alla. Men när det drabbar samma person för 5-11:e gången på kort tid, ja då är det lätt att fundera på meningen med att fortsätta detta liv.n med livet när allting man hoppats på faller samman som ett korthus. Jag har haft det tufft en längre tid. Man upptäcker något som kan vara värt att satsa på, man bygger upp förhoppningar. Men sedan rasar allt samman och av det man hoppats på finns då ingenting kvar. Men det går inte tvinga fram något som inte finns. Det händer oss alla. Men när det drabbar samma person för 5-11:e gången på kort tid, ja då är det lätt att fundera på meningen med att fortsätta detta liv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Öhman - 10 oktober 2021 17:34

Var ett tag sedan jag skrev här. Sedan 7 April 2020 har jag varit arbetslös. Det är lång tid och det tär på både psyke och ekonomi. Nu till dagens ämne kärlek. Den 1:e oktober 2019 flyttade jag och mitt tidigare ex isär. Vi var särbo fram till 19...

Av Mats Öhman - 29 juli 2020 21:42

Har varit arbetslös i Coronakrisen i snart 4 månader. Däremot har jag bara kunnat söka jobb normalt i en månad. Detta på grund att jag haft en överhängande risk att bli av med mitt körkort. Jag har under åren 2017-2019 haft ovanligt många fortkörning...

Av Mats Öhman - 1 juni 2020 08:26

Ja, det är en väldigt bra fråga.    Tro det eller ej, men många inom taxi kör idag på ren provision ( ingen garantilön). När vi sedan kommer in i Coronatider tappar taxi 70-80% av intäkterna. Vad händer då med en provisionslön? Ja de flesta räkna...

Av Mats Öhman - 2 augusti 2019 12:40

Ja nu läste rätt. I praktiken så innebär detta att om jag hyrt ut min fyra i andra hand ( under förutsättning att hyresvärden ger sin tillåtelse) så skulle det kunna bli en intäkt på 60000 kr. Månadsavgiften ligget i snitt på 10000 kr. Ja, efter att ...

Av Mats Öhman - 30 maj 2018 19:43

I dagens samhälle blir barn mobbade om föräldrarna inte har ett riktigt jobb. Barn blir mobbade om någon av föräldrarna är annorlunda t ex har något handikapp. Vems ansvar är det då att lära barnen att detta inte är ok,? En del anser att det är ...

Skapa flashcards