Alla inlägg under juli 2013

Av Mats Öhman - 29 juli 2013 19:02

Kanske inte riktigt. Kunde börjat bättre. Efter frukost , tar jag en cykeltur ner till Hyllie för att hämta poolbilen som vi bokat. På plats minuter innan den var bokat ( har möjlighet att komma åt den fem minuter innan).

Hittar bilen slarvigt parkerad och hela julgranen lyser på manöverdosan till låssestemet. Jag provar att låsa upp när det är dags, utan resultat.

Ringer kundtjänst som provar att låsa upp bilen utan resultat. Jag får helt enkelt boka en annan bil 5 km där ifrån.

Inte för att jag dör av lite motion, men kom iväg 35 minuter senare än planerat.

Nu blev det iofs ingen ko på isen. Vi han med vad vi skulle i köket innan ensemblen och vi som hjälper till på Höörs sommaropera skulle inta vår lunch klockan 12:30. I dag sto det köttbullar , potatis och sås på menyn.

I morgon avgår bussen klockan 8:27.
På menyn i morgonstår det korvstroganoff och ris. Ja, givetvis har vi även ett salladsbord som är strategiskt placerat så att man tar sallad innan den varma maten. Ingen slipper undan :). A ja, vi är inte lika hårda som min tid skolkökskärringar.

Ha en fortsatt bra dag.

Av Mats Öhman - 29 juli 2013 03:39

Ja, mer än två månader har gått sedan förra inlägget. Detta beror delvis på idetorka.

I går eftermiddag fick jag inom loppet av 90 minuter ringa polisen ang samma personer.

Jag hade varit på Emporia och shoppat . Ja , jag hittade ut denna gången. När jag kommer cyklande längs Orkestergatan ser jag en kille och en tjej stå och tjafsa med varandra på parkeringsplatsen vid skolan och Vc .

När jag parkerar cykeln ser jag hur de måttat slag mot varandra . Jag tar upp telefonen och ringer. Tur i oture så ser de att jag ringer och börjar då hålla om varandra i stället.

Efter 5 minuter kommer en patrull till platsen, kontrollerar lite uppgifter och kör 5 minuter senare från platsen. Tjejen och killen blir kvar på platsen.

Efter en stund sätter jag mig på ballen konstaterar jag att tjejen och killen fortfarande är kvar. När det gått ytterligare en stund ser jag hur tjejen kommer gående längs med Dirigentgatan ( gatan mittemot parkeringen ), killen kör jämsides med henne i en bil. När de kommer till slutet av gatan så fortsätter tjejen in i Sofieholmsparken . Killen lämnar bilen och följer efter. När han hinner i fatt henne så lägger han krokarm runt hennes hals.

I detta läget så har jag från ballen full överblick över vad som händer samtidigt som jag har polisen i luren.

Inom några minuter är polisen på platsen och stoppar killen när han kommer tillbaka . Tjejen är nu spårlöst borta.

Efter 15-20 minuter kommer tjejen tillbaka tillsammans med 2 andra killar. Poliserna tar uppgifter även från dem.
Efter en stund åker tjejen och de "nya" killarna tillsammans med den första killen från platsen.

Någon sa till mig att detta luktar heders relaterat. Jag fick också frågan om jag inte är rädd om livet.

Nä faktiskt inte. Jag anser att det är min skyldighet som invånare i detta avlånga land att vara observant på sådana här saker .

Ja ja, om det nu skulle hända den här tjejen något så hoppas jag att polisen vet vem de ska förhöra.

Detta var allt från dramatiken på Lindeborg.

För att återkoppla till rubriken så fyller Kevin 15 på onsdag. Tänk vad tiden går.

Ha det bäst.

Ovido - Quiz & Flashcards