Alla inlägg under oktober 2015

Av Mats Öhman - 15 oktober 2015 07:03

Jag vet att positivt tänkade är viktigt. Jag vet också att brist på detta riskerar att ta positiv energi från omgivningen.
När allting går mot en och det mesta man försöker sig på går fel, då är det lättare sagt än gjort att tänka positivt.

Till er som inte tror mig kan jag bara säga att ni är hjärtligt välkomna att leva efter mina förutsättningar under en tid. Den som klarar detta under en längre tid utan några som helst negativa tankar är värda en stor eloge.

Av Mats Öhman - 13 oktober 2015 02:44

Ja , det kan man väl säga. Senaste veckorna har kantats av åtskilliga sömnlösa nätter. När någonting har blivit löst så väntar snart nästa orosmoment runt hörnet. Många tankar har farit runt i mitt huvud senaste månaderna. Man får en reaktion på en handling som verkligen kom från hjärtat. Men vad menade hen egentligen. Ja, tankarna har som sagt varit många och ofta väldigt splittrade. Tur att de sömnlösa nätterna ofta klaffar väl in med mina lediga dagar.

En person skrev till mig i pm på Facebook "Du tänker mycket". Ja det må så vara att jag gör. Hen skulle bara veta vad tankarna handlar om. Det sägs att det någonstans finns någon för oss alla. Det är jag fullständigt övertygad om. Synd bara att det ska ta hela livet att hitta den som verkligen är rätt. Många gånger tror man att man hittat rätt, men under skalet döljer sig något helt annat än det man först såg.

Ovido - Quiz & Flashcards