Alla inlägg under juli 2020

Av Mats Öhman - 29 juli 2020 21:42

Har varit arbetslös i Coronakrisen i snart 4 månader. Däremot har jag bara kunnat söka jobb normalt i en månad. Detta på grund att jag haft en överhängande risk att bli av med mitt körkort. Jag har under åren 2017-2019 haft ovanligt många fortkörningsböter. Innan Transportstyrelsen fått kännedom om den senaste (juni 2019) så beslutade de att ge mig en varning. Då jag visste att att de förr eller senare skulle få reda på denna, så har jag gått med en ständig oro för vad som ska hända. Jag tog för givet att när de fick kännedom om detta, så skulle jag bli körkortslös i 2-3 månader. För tre veckor sedan får jag för mig att ringa Transportstyrelsen för att kolla. Efter mycket om och men får jag reda på att de fått in ärendet i februari månad. Jag försöker då få dem att påskynda ärendet eftersom jag ju faktiskt vill kunna söka jobb normalt. Men se det gick inte för sig. Jag ber då att få prata med tjänstekvinnans chef. Men se det gick inte heller för sig, hon fick be chefen ringa upp mig. Döm om min förvåning när jag redan dagen efter blir uppringd av en MYCKET förstående chef. När jag förklarat min situation beslöt han genast lyfta fram mitt ärende först i kön. Efter 15 minuter ringer en lika förstående handläggare upp mig. Efter som den senaste förseelsen inträffade innan jag fick min varning, så beslöt hon att lägga ner ärendet.

Så nu blickar jag framåt. Den 17/9 ska jag på studiebesök för att kunna påbörja min utbildning för att utöka mina körkortsbehörigheter med minst ett C. Dessutom får jag allt betalt genom AF.

Ovido - Quiz & Flashcards