Direktlänk till inlägg 31 december 2013

DÄRFÖR SER ALLT SÅ JÄVLA MÖRKT UT

Av Mats Öhman - 31 december 2013 12:04

Ja , jag kan verka vara en negativ jävel . Men hade ni haft den minsta insyn i min situation så hade ni förstått .

Sex dagar innan julafton får jag ett samtal från en tjänstekvinna på socialtjänsten i Hyllie Stadsdelsförvaltnig . När min son kom till sin mormor samma dag hade han blåmärke. Han påstår att jag slagit honom . Av denna anledning fattar tjänstekvinnan en rekommendation att han ska vara hemifrån under hela jullovet . Detta innebär att jag varken får fira jul eller nyår med min son. Beslutet sänder också signaler till min son att fortsätt att anklaga pappa och hans fru för saker de inte har gjort, så får du som du vill.

Jag kan visst bli arg på honom och ta tag i honom för att visa att det är allvar, men slå honom skullejag alrig i livet göra.

Det kan inte vara meningen att en femtonåring ska diktera villkor och regler i en familj.. Det är inte acceptabelt att en femtonåring ska ställa till bråk och tjafs varje jävla dag han är hemma.

Han påstår att det är för att han inte får frihet. Problemet är att han har en diagnos som gör att han inte klarar att ha lika mycket frihet som normala femtonåring . Självklart får han så mycket frihet som han klarar av, vi försöker att successivt utöka hans frihet men han visar tydligt att han inte klarar det.

Att han sedan ska spela tuff i skolan genom att mordhota både mig och min sambo gör ju inte saken bättre.

Känslan av att allt man gör blir fel är också något som gnager i mitt huvud.

Någon tyckte att jag skulle söka hjälp. Men vad hjälper det, när det i själva verket är min son som måste ändra sitt beteende.

Gott nytt år

 
 
Ingen bild

Anna

31 december 2013 12:13

Kram till dig o A.
Hoppas verkligen det blir någon rätsida på det elände som ni nu för tillfället går igenom.
Säger så här JAG vet exakt vad ni går igenom, jag kan berätta mer om det sen.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Öhman - 10 oktober 2021 17:34

Var ett tag sedan jag skrev här. Sedan 7 April 2020 har jag varit arbetslös. Det är lång tid och det tär på både psyke och ekonomi. Nu till dagens ämne kärlek. Den 1:e oktober 2019 flyttade jag och mitt tidigare ex isär. Vi var särbo fram till 19...

Av Mats Öhman - 29 juli 2020 21:42

Har varit arbetslös i Coronakrisen i snart 4 månader. Däremot har jag bara kunnat söka jobb normalt i en månad. Detta på grund att jag haft en överhängande risk att bli av med mitt körkort. Jag har under åren 2017-2019 haft ovanligt många fortkörning...

Av Mats Öhman - 1 juni 2020 08:26

Ja, det är en väldigt bra fråga.    Tro det eller ej, men många inom taxi kör idag på ren provision ( ingen garantilön). När vi sedan kommer in i Coronatider tappar taxi 70-80% av intäkterna. Vad händer då med en provisionslön? Ja de flesta räkna...

Av Mats Öhman - 2 augusti 2019 12:40

Ja nu läste rätt. I praktiken så innebär detta att om jag hyrt ut min fyra i andra hand ( under förutsättning att hyresvärden ger sin tillåtelse) så skulle det kunna bli en intäkt på 60000 kr. Månadsavgiften ligget i snitt på 10000 kr. Ja, efter att ...

Av Mats Öhman - 30 maj 2018 19:43

I dagens samhälle blir barn mobbade om föräldrarna inte har ett riktigt jobb. Barn blir mobbade om någon av föräldrarna är annorlunda t ex har något handikapp. Vems ansvar är det då att lära barnen att detta inte är ok,? En del anser att det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards