Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Mats Öhman - 2 juni 2013 18:11

I bland är det lätt att skylla på andra. Handlar det om barn till separerade föräldrar bör man inte låta föräldrarnas osämja gå genom barnen. Där är det bättre att prata med den andre föräldern istället för att smutskasta denne inför barnen. Låt barnet istället bilda sig en egen uppfattning och utifrån det ta ställning. Fick idag höra från min son att hans moster berättat för honom att det var mitt fel att han bodde hos mig och min nya familj. Anser att det är JÄVLIGT fegt att ta det via min som istället för att ta det med mig. Imorgon är det jag som ringer socialen i berörd kommun och begär ut alla beslut i ärendet. Han ska själv få fakta i sin hand för att utifrån det bilda sig en egen uppfattning. Jag har som huvudregel att aldrig smutskasta hans mamma. Oavsett vad jag tycker om hennes handlande så ska inte barnet / tonåringen vara någon budbärare.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards