Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Mats Öhman - 12 juni 2013 23:28

Ja , inte bara de utan även vissa konkursförvaltare. För någon vecka sedan skrev jag om Taxiverket 232323 AB, som gått i konkurs för snart en månad sedan. Vad händer nu då? Jo , som vanligt stoppar inte ens en konkurs dessa oseriösa företagare. Kan i dag läsa på Facebookgruppen "Jobb i Malmö " att taxi 23 i Malmö söker växelpersonal. Jag gjorde en slagning på artist.se. Såg att de enligt bokslutet 2012 har haft 8 anställda med en årlig genomsnittlig lönekostnad på 46000 per anställd.

Någon mer än jag som ser orimligheten i detta? Det borde stå ganska klart även för en oerfaren konkursförvaltare att något inte står rätt till. Om jag inte har fel för mig är man sim konkursförvaltare SKYLLDIG att rapportera eventuella oegentligheter till myndigheter/rättsväsende.

Det var allt för idag . God natt

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards